Monday, June 12, 2017

Bøger med klude

Nu hvor jeg er så godt i gang med at hækle klude så vil jeg prøve at strikke og hækle et par stykker mere. Der er jo i de sidste par år blevet udgivet et par bøger med klude.
Jeg kan nævne dem som jeg har anskaffet mig.
Der er flere danske bøger med og om klude. Jeg kan nævne "Strikkede klude" af Helle Benedikte Neigaard, "Strikkede klude fra A til Ø" af Gitte Gade, "Hæklede klude" af Camilla Schmidt Rasmussen og Sofie Grangaard til slut "Hæklede klude fra A til Ø"
Der er en bog på norsk "Kluter".
Jeg vil prøve nogle stykker fra nogle af bøgerne. Det bliver ikke i første omgang dem alle men et udpluk. Det bliver det lækre bomuldsgarn Cheope og Kimera jeg vil hækle og strikke kludene i. Jeg vil måske prøve strikkegarnet Navy.
Her en påbegyndt klud fra bogen Strikkede klude fra A til Ø. Jeg får en pæn stor klud da jeg strikker på pind 4. Jeg kan nemlig godt lide store klude. Når jeg har valgt pind 4 er det fordi jeg ved af erfaringer at bomuld kryber en lille smule ved vask. Efter vask vil min klud stadig være blød og lækker.
Strikkede klude fra A til Ø. Bomuldsgarn Cheope

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails