Sunday, June 11, 2017

Karklude

I de seneste par år er der flere og flere der er kommet i gang med at strikke eller hækle karklude. Jeg selv er også i gang, jeg har været i gang et stykke tid. Det er rart at kunne hækle eller strikke klude til en god veninde, som en værtindegave eller bare til ens eget køkken eller badeværelse.
I min familie har man altid strikket eller hæklet vaskeklude og karklude. Jeg erindrer min mor og mormor altid strikkede til hele familien. Jeg har stadig et par stykker tilbage som ikke helt er slidt op, Derfor er jeg kommet i gang med at hækle klude.
Jeg kunne ikke lade være når jeg nu kunne få fat i et så smukt flerfarvet bomuld Kimera som den jeg har arbejdet med.
Jeg har valgt at kombinere den multifarvet med en ensfarvet bomuld Cheope. Jeg har brugt hæklenål 4½. Det kan lade sig gøre at få 2 klude med dette mønster når man har gjort som jeg har gjort. Foreløbigt er det blevet til denne stak.
Hæklet karklude af bomuldsgarnet Kimera og Cheope

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails